Hyvä toveri sokeritoukka,

Minä, tämän asunnon haltiatar ja ylipäällikkö, Taika I Epäreilu, julistan täten sodan sinua ja evolutionääristä sortimenttiasi vastaan siltä osin, kuin se jakaa minun asuintilani kustantamatta osuuttaan vuokrasta. Aseistuksenani tulevat toimimaan niin imuri, lattiarätti kuin hiustenkuivain. Etikalla, kloriitilla, kiehuvalla vedellä ja pinsettiotteella kuorrutettuna.

Minulla ei ole pienintäkään epäilystä siitä, ettettekö sinä ja kaltaisesi tule olemaan evoluution voittajia niin lyhyemmällä kuin pidemmällä tähtäimelläkin. Pöngersitte tällä planeetalla satoja miljoonia vuosia ennen minua ja kaltaisiani, ja epäilemättä tässäkin kerrostalossa vähintään vuosikymmen ennen tämän yksilön syntyä. Oletan teillä olevan edessänne vastaavaa menestystä tulevaisuudessa. Mutta niin kauan kun minä tässä läävässä kukkoilen, suosittelen elostelua vaikka alakerran isännän kylppärissä. Koska bileet tämän kämpän valkuais- ja tärkkelysjämillä loppuivat justiinsa tähän.

Terv.

Taika I Epäreilu