Olen alkanut joogaamaan iltaisin. Ja joogaamisella tarkoitan erilaisia hassuja staattisia asentoja, joissa pitäydytään vähintään puoli minuuttia kerrallaan, ja jotka venyttävät jotain lihaksia tai pakottavat jotkut lihakset supistumaan. Tai jopa molempia yhtä aikaa, mutta eri lihaksissa.

Luulin, että mulla on niskakipuja, mutta paljastuikin, että ilmeisesti kärsin hartia- ja yläselkäkivuista, jotka vaan säteilevät sinne sun tänne. Lisäksi luulin, että vihaan liikuntaa (kiitos yläasteen liikuntatuntien), mutta paljastuikin, että kykenen löytämään itseni vahingossa hönössä poseerauksessa joogamatolta, johon olen puolihuomaamattani joutunut, koska teki mieli tehdä jotain fyysistä, mutta siivoaminen ei houkutellut eikä youtubessa ollut mitään katseltavaa. Olen tehnyt samaa sarjaa pienillä omilla venytysvariaatioilla nyt kuukauden päivät, ja lihasmuistini menee enimmäkseen oikeisiin asentoihin ilman erityisiä asetteluja.

Henkistä valaistumista vielä odotellaan, mutta mun mielestä tämä fyysinen valaistuminen on varsin hyvä alku.