Vain 5?

1. Riemastun naamioiduista asioista

Olen aina ihan jouluissani kun törmään johonkin, joka ei näytä siltä mitä on tai on jotain, miltä ei näytä. Tänään innostuin hankkimaan hedelmämaljaksi 25cm x 25 cm palan pääsiäiskoristeeksi tarkoitettua muoviheinikkoa. Vörkkii kuin hupaisa anekdootti.

2. Leireilen lattialla

Koen hankalaksi istua tuolilla molemmat jalat maassa. Mieluiten istun risti-istunnassa tai vähintään yksi jalka pepun alla lattialla, sängyllä, nojatuolissa tai sohvalla. Koska en juurikaan istu tuoleilla tai puuhastele pöydän ääressä, pöydät ja tuolit ovat minulla käytössä lähinnä arkistointitilana. Sen sijaan leiriydyn lattialle, mieluiten matolle. Tietokoneeni ympärystä on täynnään puolitäysiä teemukeja, papereita ja kirjoja erilaisissa kasoissa, välipalavälineitä, puhtaita ja käytettyjä nenäliinoja ynnä muuta työnteolle tuiki tarpeellista sälää. Suutun jos joku menee siirtelemään näitä näennäisessä sekasotkussa lojuvia mutta oikeasti täysin nerokkaasti organisoituja asioita, koska sitten en löydä mitään.

3. Kiroilen kankaalle

Noin yleisesti ottaen kiroilen melko harvoin, paitsi ommellessani lähes tauotta. Mun mielestä on _tun epäreilua, että _keleen kangas ei vaan _ttu suostu meneen niin kuin mä olen sen suunnitellut. _tana. Nämä hengen ja materian väliset taistelut päättyvät nykyään yleensä hengen voittoon. Olen täysin vakuuttunut että se johtuu siitä että henki pitää kovempaa ääntä. Vaatteiden tekeminen on mielestäni yksi maailman mukavimmista puuhista: kankaiden keräily, mallin suunnittelu, 3d-2d-3d-pähkäily ja fiksailu on ihan parasta lapselle. Mutta ompeleminen on ihan perseestä. Ja lankojen päättely.

4. Nypin, en aja.

Mun mielestä ihokarvojen ajaminen höylällä on inhottavaa ja hankalaa. Siksi nypin pinseteillä kaiken muun poistamista kaipaavan, paitsi kainalokarvat. Ja säärikarvat jos on erityinen kiire, mutta onneksi ei kovin usein ole.
 
5. Säästän jämiä

En pysty käyttämään mitään ruokaa loppuun. Säästän aina vähän kaikesta mikä on loppumassa: lusikallisen hilloa hillopurkin pohjalle, juustonlopun, viimeisen paahtoleipäviipaleen, pähkinäpussin pohjat, jugurttipurkin jämät. Jos nyt kuitenkin sattuisi tekemään mieli ennen kuin ehdin hankkia lisää. Nämä jämät kuitenkin ällöttävät mua niin paljon, etten pysty koskemaan niihin. Ennen kuin ne ovat homeessa ja ne on pakko heittää pois.
Haastan mukaan Jukan, Epun, Daren, Miken ja Kristiinan.