Ei riitä että tietokone pyrkii leviämään.

Olen koko illan kuvitellut, että ikkunassani on kärpänen. Olin väärässä.

Surinaa päästelee Ikeasta hankittu yölamppu. Mutta kerrassaan valloittavalla tavalla. Normaalisti hajoavien sähkölaitteiden joutsenlaulu on sellaista lakkaamatonta mutta voimistuvaa pörinää. Tämä lamppu päästelee surinapieruja epätasaista tahtia. Tahti ei myöskään ole kiinni tähtien asennosta, vaan sitä voi nopeuttaa yhdestä surauksesta kymmeneen minuutissa siirtämällä verhoa lähemmäs lamppua.

Ällistyttävää. Osa ällistyksestä johtunee unideprivaatiosta, olen taas stressannut oikein meiningillä, mikä tarkoittaa että uni ei tule ensin silmään ja lähtee sittemmin meneen tasan auringon noustessa. Niinpä olen tilassa, jossa olen hypervaarallinen omalle terveydelleni sängystä poistuessa, mutta kaikki minkä havainnoin pääni sisä- tai ulkopuolella on käsittämättömän vaikuttavaa. Paitsi jos sen havainnoi näköaistilla, jolloin se on vähän epäfokusoitunutta. Apurahahakemus on postissa ja seminaarissa tuli kälätettyä, joten välittömät stressinaiheet on hoidettu torstaihin saakka. Juhlistan tätä onnellista asiaintilaa vapauttamalla itseni kaikista velvoitteista huomiseksi aamupäiväksi. Jos saisi vaikka nukuttua, kun ei ole mitään syytä nousta.

Voiskohan lamppu ruveta koneelle jeesukseksi ja heittää henkensä sen edestä? Arvostaisin kovasti.